Page 29 - alamanakİmerBey07.05.2021.indd
P. 29
GEBKİM ALMANAK 2020 29
Küresel tedarik zincirlerindeki dönüşüm sürecini özellikle yürüttüğümüz yurt dışı lojistik merkezleri projesinde sona
ihracatçılarımız doğru okumalılar. Pandemiyle beraber oluşan yaklaşmış durumdayız. Sektörlerimizden gelen talepler
yeni ortamda en iyi şekilde pozisyon almalıyız. Sürdürülebilir üzerine, ABD ve Gana’da çalışmalarımız son hızla devam ediyor.
Kalkınmayla ilgili politikalar yine ihracatçımız tarafından takip Sektörel kümelenmelerle oluşacak bir ihracat ekosistemi, lojistik
edilmesi gereken süreçlerden bir tanesidir. Yeşil ekonomiye merkezlerinin olduğu ülkelerde ihracatımızı artıracak. Hedef
geçiş sürecinde yeşil dönüşüm, mutlaka ve özenle çalışmamız pazarlarda B2B iletişimini geliştirmek, pazar derinleşmesini
gereken bir konu. İhracatımızın ana pazarlarında, özellikle sağlamak ve pazarda tutunma faaliyetlerini güçlendirmek
AB’de bu konuda keskin kararlar alınıyor. Üretimimizi adına sanal ticaret heyetlerine de devam ediyoruz.
karbon nötr hedefleri doğrultusunda yeniden organize İhracat ailesine yeni üyeler kazandırılması için TİM-KOBİ
etmemiz gerekiyor. Bir diğer konu dijital dönüşüm süreci İhracat Seferberliği Eğitimleri’ni de sürdürüyoruz. Bu gibi
ve siber güvenlik meselesidir. Pandemiyle beraber 5-10 çalışmalar aylık ihracatta 20 milyar doları da geçmemizi
yılda yaşanması beklenen dijital dönüşüm süreci birkaç ayda sağlayacak.
yaşandı.
Türkiye Lojistik Portalı
Aylık ihracatımızın 20 milyar doları geçmesi için de
çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu kapsamda TİM olarak, Yeşil ekonomiye geçiş sürecinde yeşil
ihracatçılarımızın son dönemde yaşadığı küresel kaynaklı
konteyner sorunu üzerine Türkiye Lojistik Portalı’nı hayata dönüşüm, mutlaka ve özenle çalışmamız
geçirerek yaşanan bu küresel soruna ulusal bir çözüm gereken bir konu. İhracatımızın ana
sunacağız. Portalımız lojistik firmalarıyla ihracatçılarımız pazarlarında, özellikle AB’de bu konuda
arasında bir köprü vazifesi görecek. Türkiye Lojistik Portalı’nı keskin kararlar alınıyor. Üretimimizi
ihracatçılarımızın dünyaya açılan kapısı haline getirerek karbon nötr hedefleri doğrultusunda
ihracat hacmimizi artırırken lojistik noktasında önemli
avantajlar elde edeceğiz. Ürünlerimiz dünyanın dört bir yeniden organize etmemiz gerekiyor.
köşesine artık daha hızlı, daha ucuz ve daha güvenli bir şekilde
ulaşacak. Bununla beraber, yeni dönemin ihtiyaçlarını iyi
okuyarak, İhracatçı Birliklerimizle karşılıklı istişarelerle