Page 29 - alamanakİmerBey07.05.2021.indd
P. 29

GEBKİM ALMANAK 2020          29







               Küresel tedarik zincirlerindeki dönüşüm sürecini özellikle  yürüttüğümüz yurt dışı lojistik merkezleri projesinde sona
               ihracatçılarımız doğru okumalılar. Pandemiyle beraber oluşan  yaklaşmış durumdayız. Sektörlerimizden gelen talepler
               yeni ortamda en iyi şekilde pozisyon almalıyız.  Sürdürülebilir  üzerine, ABD ve Gana’da çalışmalarımız son hızla devam ediyor.
               Kalkınmayla ilgili politikalar yine ihracatçımız tarafından takip  Sektörel kümelenmelerle oluşacak bir ihracat ekosistemi, lojistik
               edilmesi gereken süreçlerden bir tanesidir. Yeşil ekonomiye  merkezlerinin olduğu ülkelerde ihracatımızı artıracak. Hedef
               geçiş sürecinde yeşil dönüşüm, mutlaka ve özenle çalışmamız  pazarlarda B2B iletişimini geliştirmek, pazar derinleşmesini
               gereken  bir  konu.  İhracatımızın  ana  pazarlarında,  özellikle  sağlamak ve pazarda tutunma faaliyetlerini güçlendirmek
               AB’de bu konuda keskin kararlar alınıyor. Üretimimizi  adına sanal ticaret heyetlerine de devam ediyoruz.
               karbon nötr hedefleri doğrultusunda yeniden organize  İhracat ailesine yeni üyeler kazandırılması için TİM-KOBİ
               etmemiz gerekiyor.  Bir diğer konu dijital dönüşüm süreci  İhracat Seferberliği Eğitimleri’ni de sürdürüyoruz. Bu gibi
               ve siber güvenlik  meselesidir. Pandemiyle  beraber 5-10  çalışmalar aylık ihracatta 20 milyar doları da geçmemizi
               yılda yaşanması beklenen dijital dönüşüm süreci birkaç ayda  sağlayacak.
               yaşandı.


               Türkiye Lojistik Portalı
               Aylık ihracatımızın 20 milyar doları geçmesi için de
               çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu kapsamda TİM olarak,   Yeşil ekonomiye geçiş sürecinde yeşil
               ihracatçılarımızın son dönemde yaşadığı küresel kaynaklı
               konteyner sorunu üzerine Türkiye Lojistik Portalı’nı hayata   dönüşüm, mutlaka ve özenle çalışmamız
               geçirerek yaşanan bu küresel soruna ulusal bir çözüm  gereken bir konu. İhracatımızın ana
               sunacağız. Portalımız lojistik firmalarıyla ihracatçılarımız  pazarlarında, özellikle AB’de bu konuda
               arasında bir köprü vazifesi görecek. Türkiye Lojistik Portalı’nı   keskin kararlar alınıyor. Üretimimizi
               ihracatçılarımızın dünyaya açılan kapısı haline getirerek    karbon nötr hedefleri doğrultusunda
               ihracat hacmimizi artırırken lojistik noktasında önemli
               avantajlar elde edeceğiz. Ürünlerimiz dünyanın dört bir   yeniden organize etmemiz gerekiyor.
               köşesine artık daha hızlı, daha ucuz ve daha güvenli bir şekilde
               ulaşacak.  Bununla  beraber,  yeni  dönemin  ihtiyaçlarını  iyi
               okuyarak, İhracatçı Birliklerimizle karşılıklı istişarelerle
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34