Page 14 - alamanakİmerBey07.05.2021.indd
P. 14
14 GEBKİM ALMANAK 2020
OKULLARIMIZDA YAZILACAK
BAŞARI HİKÂYELERİ, ÜLKEMİZİN
YARINLARINI İNŞA EDECEK
“Çocuklarımıza “sorumluluk, dürüstlük, akıl, özgüven, sabır, araştırma ve yaratıcılık ruhu, düzenli
ve disiplinli olma; insana ve toplumsal hayata sevgi, çevreye saygı; vatan sevgisi, takım ruhu ve
dayanışması” gibi yaşam boyu kalıcı davranışsal ve bilişsel özellikler kazandırmayı amaçladığımız bir
eğitim modelini toplumun tüm katmanlarının ortak mutabakatıyla hayata geçirmenin çabası içindeyiz.”
İnsanlığın nesilden nesle aktardığı kültürel miras ve özellikle son iki yüz yılda
sahip olduğu bilimsel ve teknolojik birikim, insan ve teknoloji etkileşiminde ibrenin
makineleşme yönünde ilerlediğini göstermektedir. Yarım yüzyıl önce bilimkurgu
olarak değerlendirilen senaryoları; günümüzde sıradan, canlı ve güncel bir aktarım
olarak görüyoruz. Yüksek teknolojinin hızla ilerlemesi tüm sektörleri dönüşüm
konusunda ciddi adımlar atmaya mecbur bıraktı. Kimya ve otomasyon sahası da bu
ciddi adımları atan sektörler arasında yerini aldı.
Bu dönüşümün ülkemizdeki en önemli merkezi olan GEBKİM Kimya İhtisas
Organize Sanayi Bölgesi, Türkiye ekonomisine büyük bir katma değer sağlayan
kimya sektörünün önemli yatırımcılarının bir araya geldiği bir iş birliği ve mutabakat
örneğidir. GEBKİM, Türk ekonomisine sunduğu katkı gibi eğitim ekosistemimize de
bir katkı sunmuş ve GEBKİM Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesini hizmete sunmuştur.
GEBKİM Eğitim, Araştırma ve Sağlık Vakfı tarafından yaptırılan ve desteklenen
GEBKİM Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi; ilaç, kozmetik, temizlik ürünleri, plastik,
ambalaj gibi birçok farklı alt sektöre sahip olan kimya sektöründe çalışmak isteyen
gençleri uluslararası standartlarda nitelikli bir eğitimle geleceğe hazırlamaktadır.
Bu okulumuz bizlerin kıvançla karşıladığı bir mutabakat örneğidir.
Üretim ve istihdamın mesleki teknik eğitimden bağımsız ilerlemesi
mümkün değil
Millî Eğitim Bakanlığı olarak 2023 Eğitim Vizyonunda altını çizdiğimiz ve
“memleket meselesi” olarak değerlendirdiğimiz mesleki ve teknik eğitimin
sanayiden ve üretimden bağımsız yol alması mümkün değildir. Buna bağlı olarak
üretim ve istihdamın da mesleki teknik eğitimden bağımsız ilerlemesi mümkün
görünmemektedir. Meslek liselerimizin, sektörün ihtiyacı doğrultusunda
bölgelerinde tematik olarak yapılanmaları ve sanayi içlerinde kurulmaları, özenle
üzerinde durduğumuz bir husustur. “Eğitim-üretim-istihdam” temelli bu bakış
açımızın ne denli öneme haiz olduğunu, tüm dünyayla birlikte tecrübe ettiğimiz
Covid-19 salgını döneminde daha iyi anlama fırsatı bulduk. Bu süreçte mesleki ve
Ziya Selçuk teknik eğitim okul ve kurumlarında dezenfektan malzemelerinden tek kullanımlık
Milli Eğitim Bakanı tulumlara, cerrahi maskelerden yüz koruyucu siperliklere, solunum cihazından